Varje månad publicerar vi intervjuer med människorna bakom Fundler! Denna vecka har vi intervjuat Valentino Demina som arbetar med kundservice.

Hej Valentino, berätta kort om dig själv och vad du gör på Fundler!

Jag har flera års erfarenhet av kundservice inom bland annat finansbranschen och på Fundler jobbar jag med utvecklingen av kundservicesystem.

 

Varför har du valt att jobba på Fundler?

Fundler är ett spännande företag med stort hjärta och fantastiskt entreprenörskap. Här vill man verkligen skapa de bästa förutsättningar för smarta investeringar. Den frågan jag ställde mig när jag började jobba på Fundler var – är detta en tjänst jag kommer kunna rekommendera till familj och vänner? När svaret blev ja, var det en självklarhet för mig att ta mig an uppdraget som kundansvarig. För mig står kunden alltid i första rummet och hos Fundler kan jag fokusera på kundresan och kundupplevelsen vilket gör att jag alltid har roligt på jobbet.

 

Hur ser du på framtiden för robotrådgivning och robotrådgivare?

Jag tror starkt på robotrådgivning och dess framtid. Jag tror också att det är ett naturligt steg i den finansiella digitaliseringen och att den bidrar till en mer effektiv process för båda parter, alltså både för bolagen och för kunden. Affärsmodellen där man byter ut fysiska möten och låter AI sköta jobbet gör att bolag kan hantera större kundvolymer vilket bidrar med lönsamhet men ger också fördelar för kunderna i form av lägre avgifter.

Användningen av digitala tjänster ökar. Så kan man ju ställa sig frågan varför finansiell rådgivning skulle vara ett undantag?

 

Vad är det bästa spartipset du fått?

Min hemlighet för att lyckas med sparandet är att försöka sänka mina fasta månadskostnader varje månad och sätta över överskottet i ett kontinuerligt månadssparande där jag får möjlighet till avkastning. Nyckeln till att lyckas är att ha tydliga mål med mina investeringar som motiverar mig mentalt.