Jobba hos oss

Öppna positioner

Om Fundler

Fundler grundades med visionen att hjälpa människor till bättre ekonomiska beslut, genom enkelhet, låga avgifter och bra avkastning. Resultatet är helt digital rådgivningstjänst för webb, iOS och Android som uppfyller Finansinspektionens regler för oberoende investeringsrådgivning för privatpersoner.

Vi tar inte emot ersättning av fondbolagen för att förmedla deras produkter och har inga egna produkter, det gör att vi kan ge mer tillbaka till våra kunder. Idag har Fundler 5 års förvaltningshistorik och våra fondportföljer generar en av marknadens högsta avkastningar.

Med över 50 000 kunder är vi stolta över att vara en av Sveriges största oberoende rådgivare.

Läs mer

Öppna positioner

Medarbetare till vår Backoffice

Medarbetare till vår Backoffice

Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform. Med högre precision, låga avgifter och digital användning utmanar vi det traditionella sättet att investera pengar på. Vi är stolta över att dagligen hjälpa människor till bättre investeringsbeslut. Med över 54 000 användare står vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa och stärker nu vårt team inom back office.

Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba inom Backoffice samt trivs med att ta ett ansvar för nya och befintliga kunder. Du ingår i ett team där du tillsammans med dina kollegor hanterar administrativa uppgifter samt kunddokumentation och kundkontakt. Tillsammans supporterar ni bolagets övriga funktioner och ser till att de regelverk som Fundler verkar under efterlevs.

För att lyckas i rollen tror vi att du är hjälpsam, noggrann, ansvarstagande och driven. Men framför allt hoppas vi att du, precis som vi, brinner för sparande och investeringar.

Vad innebär det att jobba på Backoffice hos Fundler?

  • Du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder för att via telefon hjälpa dem med blanketter och ärenden.
  • Du kommer att assistera Fundlers advisory team genom att hantera administrativa ärenden.
  • Du kommer operativt att administrera pensionsaffärer.
  • Du har löpande kontakt med externa parter såsom försäkringsbolag och kunder.
  • Du får assistera teamet på Customer success.
  • Du får i viss grad hantera inkommande kundfrågor från befintliga och potentiella kunder.

Din profil

Vi vill alltid ge våra kunder bästa möjliga service i kontakten med oss. Vi värdesätter ditt intresse för pensioner och investeringar samt förmåga att förmedla finansiella tjänster via telefon. Vi ser även att du tidigare jobbat inom en liknande funktion.

För att passa i rollen tror vi att du:

  • Har ett intresse för finans.
  • Är duktig på att bygga relationer, både med kunder och kollegor.
  • Tycker om att arbeta i team.
  • Besitter goda kunskaper i Excel och digitalt arbete.
  • Har erfarenhet av administrativt arbete.
  • Tycker om att arbeta i en rörlig miljö och vara med på en startup resa!

Det här erbjuder Fundler dig

I rollen som medarbetare på Backoffice får du en bra grund för en vidare karriär inom Fundler. Här kommer du rakt in i hjärtat av vår verksamhet. Du sitter närmast kunden och får en bra förståelse för vad våra kunder efterfrågar. Du lär dig mer om placeringar, sparande och pension. Vi värnar om våra talanger oavsett var i bolaget man sitter och med kunskap från Backoffice ges du möjlighet för att gå vidare till andra roller.

Du får ett meriterande, spännande och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tempot är högt och förväntningarna är stora, men i gengäld får du arbeta med ett roligt team på vårt kontor på Östermalm i Stockholm där du har möjlighet att påverka och fortsätta utveckla en av Sveriges största oberoende rådgivare!

Låter detta intressant? Var snabb med att skicka in din ansökan, rekrytering sker löpande.

CV skickas till: jobb@fundler.se

Förvaltarassistent

Förvaltarassistent till Fundlers förvaltningsteam

Fundler är en fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital plattform. Vårt mål är att fler ska kunna sätta pengar i arbetet till schyssta villkor.Vårt förvaltarteam växer och söker nu en kollega som vill vara med på vår spännande tillväxtresa.

Att vara en del av Fundler, innebär att vara dela av en verksamhet som handlar om lika delar kapitalförvaltning som techbolag. Som förvaltarassistent hos oss är du del av ett erfaret förvaltarteam som skapar och underhåller våra investeringsportföljer. Det innebär att vi dagligen handlar fondandelar på börsen, skapar content till olika kanaler och rapporterar vår egen och kundernas utveckling både internt och till myndigheter.

Vem söker vi?

Fundler växer så det knakar. Förutom förvaltarteamet kommer du vara delaktig i många andra sammanhang internt, såsom produktutveckling och marknadsföring. För att lyckas i rollen som förvaltarassistent tror vi att du har:

  • Akademisk examen med inslag av finansiell matematik
  • Grundläggande förståelse för programmering
  • Mycket goda Excel-kunskaper, VBA är meriterande
  • Erfarenhet från trading eller backoffice är meriterande
  • Ett genuint intresse för de finansiella marknaderna

Vidare tror vi att du är som person är strukturerad, detaljorienterad och väldigt noggrann. Det är centralt att du är nyfiken och vill vara del av ett ungt och nytänkande bolag på en traditionell marknad. Du förväntas ta ansvar för dina arbetsuppgifter med hög ambitionsnivå samtidigt ger vi dig stort förtroende och möjlighet att utvecklas.

Att jobba hos Fundler

Hos oss är tempot högt och förväntningarna stora, men i gengäld får du arbeta med ett dedikerat team. Tillsammans har vi ett mål i sikte; att bli det självklara valet för investeringar!

Vi tror på vår produkt och vi vet att vårt erbjudande är starkt på en alltmer digitaliserad finansmarknad. Ingen annan digital rådgivningstjänst har hittills kunnat mäta sig med vår avkastning. Vi jobbar hårt, men hälsan går alltid först. Därför har vi gym på kontoret och tar helg när det är fredag. Framförallt ger vi dig en viktig roll i att påverka och fortsätta utveckla Fundler som en stark utmanare på finansmarknaden genom:

  • Stor tillit och möjlighet att utvecklas i en kreativ miljö
  • En arbetsplats som gärna firar bra dagar och peppar varandra mindre bra dagar
  • Ett ambitiöst team med lång erfarenhet och mycket kunskap
  • En prestigelös företagskultur
  • Fina lokaler mitt i stan på Storgatan 10
  • Stora möjligheter att påverka Fundlers fortsatta tillväxtresa

Med högre precision, lägre avgifter och en digital tjänst, så har vi kommit en bra bit på vägen. Idag har vi över 55 000 kunder och är en av de största aktörerna på marknaden. Och vi växer snabbt i takt med marknadens stora efterfrågan på bra och smarta investeringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till: jobb@fundler.se

Försäkrings- och investeringsrådgivare

Försäkrings- och investeringsrådgivare till Fundler

Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform. Med högre precision, låga avgifter och digital användning utmanar vi det traditionella sättet att investera pengar på.

Vi är stolta över att dagligen hjälpa människor till bättre investeringsbeslut. Med över 50 000 aktiva användare står vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa och stärker nu vårt rådgivningsteam.

Som försäkrings- och investeringsrådgivare hos Fundler ser din roll förmodligen lite annorlunda ut mot vad du är van vid. Vi utmanar det traditionella arbetssättet genom att arbeta på ett unikt, modernt och en högst effektiv sätt. Större delen av ditt arbete kommer att skötas digitalt och rådgivningen sker med hjälp av vår egenutvecklade digitala plattform. Men, det är den mänskliga kontakten bakom tekniken som är helt avgörande för våra kunders upplevelse. Tillsammans med de övriga i teamet jobbar du resultatinriktat med att erbjuda högkvalificerad rådgivning och ge våra kunder en professionell kundupplevelse.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av:
  • Kvalificerad rådgivning inom pensions- och försäkringsområdet
  • Förvaltning av befintliga och nya kunder
  • Proaktivt bidra med interna utvecklings- och förbättringsmöjligheter
För att passa in i rollen tror vi att:
  • Du har bakgrund från pension och försäkring och stort intresse för frågor som rör placeringar och långsiktigt sparande.
  • Du är social och relationsskapande med förmåga att självständigt strukturera och organisera ditt arbete.
  • Du brinner för kundkontakten och du är den som ser till att skapa fungerande lösningar med kundens bästa i fokus.
  • Du är självgående, lösningsorienterad och prestigelös
  • Du besitter en entreprenöriell anda och bidrar gärna med förslag och idéer till bolagets fortsatta utveckling.
  • Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet samt ett par års erfarenhet av försäkring och/eller bank, antingen mot privat eller företagskunder.
  • Du har Swedsec, Insuresec, IFU eller motsvarande
Vad vi erbjuder dig?

Fundler är ett ungt och nytänkande bolag på en traditionell marknad. Vi har höga ambitioner och gillar att ha kul tillsammans, vi tycker därför att det är viktigt att du trivs i en social miljö med öppet klimat och hög dos av “teamspirit”.

Bolaget drivs av ambitiösa personer som tillsammans har ett mål i sikte; att bli det självklara valet för investeringar! Vi tror på vår produkt och vi vet att vårt erbjudande är starkt på den alltmer digitaliserade finansmarknaden. Ingen annan fondrobot har hittills kunnat mäta sig med vår avkastning. Nu stärker vi teamet och hoppas att du vill vara med och driva bolaget framåt. Låter det spännande rekommenderar vi dig att söka snabbt, vi intervjuar löpande!

Om Fundler:

Fundler grundades med visionen att hjälpa människor till bättre ekonomiska beslut, genom enkelhet, låga avgifter och bra avkastning. Resultatet är helt digital rådgivningstjänst för både iOS och Android som uppfyller Finansinspektionens regler för oberoende investeringsrådgivning för privatpersoner. Vi tar inte emot ersättning av fondbolagen för att förmedla deras produkter och har inga egna produkter. Idag har Fundler mer än 3 års förvaltningshistorik och våra fondportföljer generar en av marknadens en av marknadens högsta avkastningar. Med över 50 000 aktiva kunder är vi stolta över att vara en av Sveriges största oberoende rådgivare.

Låter det som en tjänst som skulle passa dig, då skickar du en kort beskrivning av dig själv tillsammans med ditt CV till jobb@fundler.se

Customer Support Representative

Customer Support Representative till Fundler

Customer Support är bolagets snabbast växande team och står för Fundlers viktigaste erbjudande, att marknadsföra Fundler ut mot nya kunder samt vårda befintliga. Vi söker nu dig som vill komma in i en kreativ och spännande miljö där du växer tillsammans med oss.

Fundler är ett ungt och nytänkade bolag på en traditionell marknad. Vi har höga ambitioner och gillar att ha kul tillsammans, vi tycker därför att det är viktigt att du trivs i en social miljö med öppet klimat och hög dos av ”teamspirit”.

Som Customer Support Representative (CSR) blir du vår röst utåt och det är därför viktigt att du är serviceminded och alltid har kundens bästa i fokus. Du kommer vara delaktig i olika interna projekt, vilket gör att du jobbar i en ständigt föränderlig vardag. Vi är inte ute efter att vara som alla andra, vi är ute efter att skapa en wow-upplevelse!
Som CSR erbjuds du även goda möjligheter till fortsatt utveckling inom bolaget. Vi har en tydlig utvecklingsplan och i takt med att bolaget växer skapas nya möjligheter.

Som CSR kommer du att

  • Hantera utgående samtal till såväl befintliga som nya kunder
  • Marknadsföra och sälja in Fundler samt säkerställa en positiv och professionell kundupplevelse
  • Tillföra mervärde när det kommer till utveckling och styrning av bolagets Customer Support avdelning

Vi tror att du är:

  • Serviceminded
  • Intresserad av sparande och investeringar med förståelse för finansiella produkter
  • Relationsbyggare som har lätt att knyta kontakter och prata med nya människor
  • Duktig och erfaren inom försäljning
  • Strukturerad och detaljorienterad
  • Erfarenhet av customer service, kundbearbetning och/eller försäljning
  • Driven, ambitiös med en stark vilja till att utvecklas vidare inom bolaget /li>

Tjänsten är en heltidstjänst belägen i centrala Stockholm.

Fundler erbjuder dig:

  • Ett av marknadens roligaste jobb om du vill vara med att utveckla finansbranschen
  • Vara en del av ambitiöst och professionellt team
  • En prestigelös företagskultur
  • Fina lokaler mitt i stan på Storgatan 10
  • Stora möjligheter att påverka Fundlers fortsatta tillväxtresa

Skicka in din ansökan på jobb@fundler.se