Karriär

Vi på Fundler letar alltid efter hungriga talanger och på denna sida hittar du våra lediga tjänster. Hittar du inte tjänsten som passar dig? Tveka inte att skicka in en spontanansökan och ditt CV till oss på jobb@fundler.se.

Analytisk Tradingassistent

Analytisk Tradingassistent till Fundler AB

Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform.
Med högre precision, låga avgifter och digital användning utmanar vi det traditionella sättet att investera pengar. Vi är stolta över att dagligen hjälpa människor till bättre investeringsbeslut. Med över 50 000 användare står vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa och stärker nu vårt team inom vår tradingavdelning.

Som Tradingassisten på Fundler ingår du i vårt tradingteam där du ansvarar för all avstämning och kontroll av handel samt även backup för utförande av handel. I ansvaret ingår bla interna avstämningar och kontroller samt upprättande av processer och rutiner. Då rollen är helt ny kommer den att skräddarsys utifrån aktuellt behov och därefter även vidareutvecklas i takt med att organisationens och teamets utveckling.

 

Dina arbetsuppgifter:

Till en början består arbetet av ett enskilt omfattande avstämningsarbete för att sedan ansvara för den dagliga kontrollen och utvecklande av nya rutiner och processer.

 

Stämmer detta in på dig? Då kan vi erbjuda dig en möjlighet till att kliva in i en helt ny roll där just du får sätta din personliga prägel på hur rollen ska utformas. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då vi befinner oss i en stark expansiv fas.

Var snabb med att söka då intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan och intresseanmälan skickas till jobb@fundler.se

CSR – heltid

CSR till snabbväxande Fundler

Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform. Med högre precision, låga avgifter och digital användning, utmanar vi det traditionella sättet att investera pengar. Vi är stolta över att dagligen hjälpa människor till bättre investeringsbeslut. Med över 47 000 användare står vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa och stärker nu vårt team inom Customer Support.

Customer Support är bolagets snabbast växande team och står för Fundler viktigaste erbjudande, att marknadsföra Fundler ut mot nya kunder samt vårda befintliga. Vi söker nu dig som vill komma in i en kreativ och spännande miljö där du växer tillsammans med oss.

Fundler är ett ungt och nytänkade bolag på en traditionell marknad. Vi har höga ambitioner och gillar att ha kul tillsammans, vi tycker därför att det är viktigt att du trivs i en social miljö med öppet klimat och hög dos av ”teamspirit”.

Som Customer Support Representative (CSR) blir du vår röst utåt och det är därför viktigt att du är serviceminded och alltid har kundens bästa i fokus. Du kommer vara delaktig i olika interna projekt, vilket gör att du jobbar i en ständigt föränderlig vardag. Vi är inte ute efter att vara som alla andra, vi är ute efter att skapa en wow-upplevelse!

Som CSR erbjuds du även goda möjligheter till fortsatt utveckling inom bolaget. Vi har en tydlig utvecklingsplan och i takt med att bolaget växer skapas nya möjligheter.

Som CSR kommer du att:

  • Hantera utgående och inkommande samtal till såväl befintliga som nya kunder
  • Administrera kundärenden genom telefon, chatt och e-mail
  • Marknadsföra Fundler och säkerställa en positiv och professionell kundupplevelse
  • Tillföra mervärde när det kommer till utveckling och styrning av bolagets Customer Support avdelning.

 

Vi tror att du är:

  • Serviceminded
  • Intresserad av sparande och investeringar med förståelse för finansiella produkter
  • Relationsbyggare som har lätt att knyta kontakter och prata med nya människor
  • Bra på skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga
  • Strukturerad och detaljorienterad
  • Erfarenhet av customer service, kundbearbetning och/eller försäljning
  • Driven, ambitiös med en stark vilja till att utvecklas vidare inom bolaget
  • Nyexaminerad med minst 1 års arbetslivserfarenhet

 

Tjänsten är en heltidstjänst belägen i centrala Stockholm.

Fundler erbjuder dig:

  • Ett av marknadens roligaste jobb om du vill vara med att utveckla finansbranschen.
  • Vara en del av ambitiöst och professionellt team.
  • En prestigelös företagskultur
  • Fina lokaler mitt i stan på Kaptensgatan 13
  • Stora möjligheter att påverka Fundlers fortsatta tillväxtresa

 

Fundler grundades med visionen att hjälpa människor till bättre ekonomiska beslut, genom enkelhet, låga avgifter och bra avkastning. Resultatet är helt digital rådgivningstjänst för både iOS och Android som uppfyller Finansinspektionens regler för oberoende investeringsrådgivning för privatpersoner. Vi tar inte emot ersättning av fondbolagen för att förmedla deras produkter och har inga egna produkter. Idag har Fundler mer än 3 års förvaltningshistorik och våra fondportföljer generar en av marknadens en av marknadens högsta avkastningar. Med över 47 000 användare är vi stolta över att vara en av Sveriges största oberoende rådgivare.

Låter det som en tjänst som skulle passa dig, då skickar du en kort beskrivning av dig själv tillsammans med ditt CV till jobb@fundler.se . Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jelena Kitanovic, jelena@fundler.se

 

 

Pensionsspecialist – heltid

Pensionsspecialist till snabbväxande Fintech-bolag!

Fundler är en snabbväxande fondrobot med fokus på högklassig förvaltning genom en digital rådgivningsplattform. Med högre precision, låga avgifter och digital användning utmanar vi det traditionella sättet att investera pengar. Vi är stolta över att dagligen hjälpa människor till bättre investeringsbeslut. Med över 47 000 användare står vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa och stärker nu vårt team inom vår rådgivningsgrupp.

Som pensionsspecialist hos Fundler ser din roll som rådgivare förmodligen lite annorlunda ut mot vad du är van vid. Större delen av ditt arbete kommer att skötas via våra digitala kanaler och rådgivningen sker med hjälp av vår digitala plattform. Men, det är den mänskliga kontakten bakom tekniken som är helt avgörande för våra kunders upplevelse. Tillsammans med rådgivningschef, backoffice och övriga rådgivare jobbar du resultatinriktat med att erbjuda högkvalificerad rådgivning och ge våra kunder en professionell kundupplevelse.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av:

  • Kvalificerad rådgivning inom pensions- och försäkringsområdet
  • Förvaltning av befintliga och nya kunder
  • Supporta befintliga och nya kunder med att besvara löpande frågor och funderingar samt föreslå nya ändringar
  • Löpande administration
  • Proaktivt bidra med interna utvecklings- och förbättringsmöjligheter

 

För att passa in i rollen tror vi att:

  • Du har bakgrund från pension och försäkring och stort intresse för frågor som rör placeringar och långsiktigt sparande.
  • Du är social och relationsskapande med förmåga att självständigt strukturera och organisera ditt arbete.
  • Du brinner för kundkontakten och du är den som ser till att skapa fungerande lösningar med kundens bästa i fokus.
  • Du är självgående, lösningsorienterad och prestigelös
  • Du besitter en entreprenöriell anda och bidrar gärna med förslag och idéer till bolagets fortsatta utveckling.
  • Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet samt ett par års erfarenhet av försäkring och/eller bank, antingen mot privat eller företagskunder.
  • Du har en Insuresec, IFU eller motsvarande

 

Vad vi erbjuder dig?

Fundler är ett ungt och nytänkande bolag på en traditionell marknad. Vi har höga ambitioner och gillar att ha kul tillsammans, vi tycker därför att det är viktigt att du trivs i en social miljö med öppet klimat och hög dos av ”teamspirit”.

Bolaget drivs av ambitiösa personer som tillsammans har ett mål i sikte; att bli det självklara valet för investeringar!  Vi tror på vår produkt och vi vet att vårt erbjudande är starkt på den alltmer digitaliserade finansmarknaden. Ingen annan fondrobot har hittills kunnat mäta sig med vår avkastning. Nu stärker vi teamet och hoppas att du vill vara med och driva bolaget framåt.

Låter det spännande rekommenderar vi dig att söka snabbt, vi intervjuar löpande!

 

Om Fundler:

Fundler grundades med visionen att hjälpa människor till bättre ekonomiska beslut, genom enkelhet, låga avgifter och bra avkastning. Resultatet är helt digital rådgivningstjänst för både iOS och Android som uppfyller Finansinspektionens regler för oberoende investeringsrådgivning för privatpersoner. Vi tar inte emot ersättning av fondbolagen för att förmedla deras produkter och har inga egna produkter. Idag har Fundler mer än 3 års förvaltningshistorik och våra fondportföljer generar en av marknadens en av marknadens högsta avkastningar. Med över 47 000 användare är vi stolta över att vara Sveriges största oberoende rådgivare.

 

Låter det som en tjänst som skulle passa dig, då skickar du en kort beskrivning av dig själv tillsammans med ditt CV till jobb@fundler.se . Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jelena Kitanovic, jelena@fundler.se